Drugi, i zarazem ostatni, dzień Pionka postanowiliśmy spędzić nad lekkimi grami z wypożyczalni. Przez nasze ręce przewinęła się też własnie ta ‚perełka’. Nie powiem, przyciągnęła mnie do tego pudełka katakana i jakiś dziwnie znajomy wygląd. Dopiero potem dotarło do mnie czemu – wydawcą tego maleństwa jest Jolly Thinkers mające na swojej liście także serię Pick-A-Bear/Seal/itd. To tłumaczyłoby niestandardową fabułę…
Jakie nadzienie jest w tym ciastku?
W pudełku znajdziemy talię kart psów,kotów i efektów. Mamy też 9 syntetycznych ciastek i 9 żetonów bury.
Talia złożona jest z prostokątnych kart prezentujących psy i koty wraz z ilością kroków, o jaką zwierz przysuwa się do ciastek wraz z zagraniem. Są też karty efektów, które zostały opisane poniżej.
COOKIES!
Pani domu upiekła ciasteczka, które oczekują w kuchni na ostygniecie. Żeby długo nie czekać, postanowiła się zdrzemnąć. Gdy Pani znika z kuchni, do gry wchodzą koty i psy chętne spróbować wypieków, a od drzwi do stosu z pysznościami dzieli je 14 kroków…
Celem graczy jest zdobycie jak największej ilości punktów. Punkty zdobywamy poprzez wykradzenie ciastka, a tracimy dostając burę od zaalarmowanego właściciela. Koncepcja gry jest prosta, co zresztą widać po opisie rozgrywki z instrukcji. Każdy z graczy na start dostaje trzy karty. Przebieg tury jest następujący:
- Dobierz kartę.
- Zagraj kartę i rozpatrz ewentualny efekt.
- Jeśli suma kroków w stosie < 14, nic się nie dzieje.
- Jeśli ilość korków w stosie = 14, gracz zgarnia ciastko warte 7 punktów i stos jest odrzucany.
- Jeśli ilość kroków w stosie > 14, właściciel słyszy zwierza, który dostaje burę. Gracz pobiera żeton bury wart -3 punkty.
- Kolejny gracz zaczyna swój ruch.
Strategia w tej grze nie jest rozbudowana. Trzeba z jednej strony sterować wartością, by graczem wykładającym 14 kroków był ja, a z drugie strony zawyżać/zaniżać wartości innym graczom, by nie dotarli do ciastek/dostali burę. W tym pomagają też karty efektów:
- „Be careful! Stay behind” – odejmij 1 od liczby kroków na stosie.
- „You go first!” – odwraca kolejkę graczy.
- „Cat’s don’t like bones” – Nie można zagrywać kart kotów aż do nowego stosu. Zagranie kotka powoduje automatyczną burę.
Gra kończy się w momencie, gdy skończą się żetony ciastek lub bury. Punktacja końcowa to 7 x posiadane ciastka -3 x posiadane bury.
Ciasteczka do herbatki
Mechanicznie nie możemy tej grze nic zarzucić. Nie oznacza to, ze jest to gra wybitna – jest po prostu… prosta. Mamy w tym przypadku do czynienia z szybką i śmieszną grą do popołudniowej herbatki. Według nas jest to gra do wyjęcia od czasu do czasu na szybką rozgrywkę, gdy ma się mniej niż pół godziny do przegrania.
Skomentuj